Inge Hendriks – Business Analist
Identify bleek een schot in de roos voor Inge Hendriks
DE JOBHOPPER
Dat Inge snel overstapte van functie is logisch te verklaren. Het is belangrijk voor haar om een doel te hebben. Daar gaat ze dan ook vol voor. Doel bereikt, geleerd wat mogelijk, dan komt de verveling om de hoek kijken. Toch was er ook verlangen naar een plek waar ze naast uitdaging ook stabiliteit zou vinden. Consultancy, een stabiel recept met Identify, maar wel steeds een nieuwe keuken, stilde de honger.
STANDAARD EN EFFICIENT
De eerste klant, een bank, dat had Inge nooit zelf uitgekozen. Het gevoel heerste dat een bank stoffig zou zijn, log en met politiek bedreven door grijze mannen in pak. Niks was minder waar, banken van nu zijn moderne, dynamische IT bedrijven met een bank-licentie. Het proces waarover ik mij mocht buigen, als business analist, was ook naar mijn hart. In een tijd van gestandaardiseerde en efficiënte processen mocht ik een beetje menselijkheid terugbrengen door een geautomatiseerd terugbel systeem in te richten. Is de juiste agent nu niet beschikbaar om de klant te helpen dan belt de bank terug op een door de klant gekozen gelegen moment. De inspirerende collega’s en omgeving van Rabobank gaven in een jaar meer terug dan alleen een ontwikkelde Epic, een backlog van stories en een werkreis naar India. Het gaf een nieuwe persoonlijke ontwikkelingsrichting.
KPI’s en SLA’s
Niet iedereen die vandaag leeft is opgegroeid in een digitale wereld. Ik herinner mij nog goed dat op de middelbare school ik gestuurd werd richting een ‘veilig’ profiel, een semi-pretpakket. In mijn eerste baan als business analist, een aantal jaar voordat ik mij aansloot bij Identify, was ik verantwoordelijk van migreren en standaardiseren van processen vanuit Excel naar standaard KPI’s en SLA monitoring in Tableau. De grootste uitdaging toen was niet de techniek maar verandermanagement, specifiek een mentaliteitsverandering. Ik was niet verantwoordelijk voor werknemers vervangen door automatische systemen maar voor systemen ontwikkelen die de werknemers ondersteunden in hun werk, om de klant een nog hogere kwaliteit van ervaring te bieden. Het is gevoel is mij altijd bijgebleven dat systemen mensen moeten ondersteunen.
OOK TECHNISCH
Eerder werd al een nieuwe persoonlijke ontwikkelingsrichting genoemd. Hoe ga ik zorgen dat de systemen waar ik aan mee ontwikkel mensen daadwerkelijk ondersteunen? In mijn werk communiceer ik de hele dag met de business kant maar ook met de technische kant. Daar wilde ik echt nog beter in worden. In Consultancy is het gebruikelijk om bij te scholen door middel van korte trainingen en cursussen, maar dat past mij niet perse. Ik besloot zelfstandig naar een open dag te gaan, en noemde het kort aan mijn gilde lead. Nog geen 24 uur later kreeg ik te horen dat besproken was met Marleen, onze steun en toeverlaat (HR), en dat als ik mij wilde ontwikkelen door middel van een volledige opleiding ik de (financiële) steun van Identify had. In september 2024 begin ik aan met een BSc Informatica naast mijn werk als consultant.
TERUGGEVEN
Ik ben Identify heel dankbaar voor hun onvoorwaardelijke steun van mij als individu. Dat resulteert dat ik ook graag teruggeef in de 4 uur gereserveerd per week voor Identify. Dit kan zijn via ontwikkelen van een rapportage in PowerBI maar ik ben momenteel vooral geïnteresseerd in delen van kennis via de BA-gilde en bedrijfsbrede trainingen, zoals een sessie organiseren voor mijn collega’s over Stakeholdermanagement of verandermanagement, of straks over computerarchitectuur.